Wellness, vendéglátás

Sokat gondolunk egy jó pihenésre, nyugodt környezetre, kikapcsolódásra. Ezzel szemben a hangos “lobby”-k, a nagy recepciók és zajos kávézók világába csöppenünk. A medencék körül óriási zaj, zeng minden szó, a gyerekek zajosan játszank… Hát nem éppen ez volt az elképzelésünk.

 

A wellness részlegeket jellemzően nagy terekben alakítják ki, sok ablakkal, magas mennyezettel, csempével. Ezek az anyagok nagyon jó hangvisszaverő felületek, ezért ilyen helyeken mindig nagy az utánzengés. Alig értjük mit beszélünk, ráadásul a hangot a víz nagyon messzire elviszi. Minden kiejtett hang másodpercekig “lebeg” a térben. Zeng-bong az egész és még meg sem jött az a 3 gyerekes család…

A hangleplezés megfelelő lehet az általános zaj korrekciójára. Ilyen esetkben szükséges lehet egyéb, az utánzengést korrigáló és elnyelést biztosító anyagok használatára is. Ezt egy alapos mérés alapján lehet eldönteni. Érdemes megkeresni az okokat és orvosolni, mert a korrigált akusztikájú részlegben a pihenés jóval kielégítőbb és a vendégek komfortérzete jelentősen javul. Ez hosszútávon eredményesebb működést tesz lehetővé és jóhírét viszik a vendégek a létesítménynek.

A szállodai helységekben kiocsátott alacsony háttérzaj diszkrét légkört teremt, olyan mint egy kíméletes légáramlás. A hangfedés összpontosítható azokra a területekra amiket védeni akarunk a nem kívánt hatásoktól. A rendszer diszkrét, nem változtatja meg a design elemeket és zökkenőmentesen beépíthető. Nagy légterek számára és kisebb helységek, szobák leplezésére is van megfellő eszköz a palettánkon.

Legalább ilyen fontos a dolgozók közérzete. Egy zajos étteremben, recepción a munkavégzés fárasztó és a lankadó figyelem egyre több hibát eredményez. Ezzel nő a vendégekben az elégedetlenség, az alkalmazottakban a feszültség, rossz a hangulat és ezt érzik a vendégek is. Egy a munkáját örömmel végző, felkészült alkalmazott a legjobb “hírvivő”. Ráadásul csökken a hiányzások száma és nő a valós munkával töltött idő.